RSS

Tuesday, September 21

Ingatan Buatmu, SIRAH MUZIKAL

Kamilah pemuda-pemudi cinta Rasulullah s.a.w dan para pejuang islam. Kata-kata yang sering diungkap tapi sering jua kecundang dalam meneruskan dan mengamalkan risalah yang telah dipertanggujawabkan ke atasmu ya Rasulullah. Itulah kelemahan kami. Dengan dosa yang tidak terhitung tapi kami masih tidak malu mengharapkan Rasulullah s.a.w agar sudi menerima kami sebagai umatnya moga diakhirat kelak kami terpilih untuk menerima syafaat dan doamu.

Sempena ingatan buatmu ya Rasulullah s.a.w, shahabah serta para perjuang dan pendukung islam yang telah membawa kepada kegemilangan islam,

Persatuan Belia Islam Nasional telah memasang azam dan usaha akan mengadakan satu program SIRAH MUZIKAL bagi membuktikan panggilan belasmu Rasulullah untuk mendukung risalah itu disahut juga menyuburkan kesedaran ramai manusia agar kegemilangan islam dapat kita kembalikan seperti yang pernah diraih suatu ketika dahulu.

Ia merupakan 1 program yang menyediakan pementasan teater sejarah jatuh bangunnya tamadun islam diperhebatkan dengan persembahan bertenaga artis nasyid tanahair.

SiRAH MUZIKAL 2010
Merentas Kegemilangan Ummah
http://www.sirahmuzikal.com/




Tempat:Dewan Auditorium D8,Blok D8,Kompleks D,Bangunan Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Presint 1,Putrajaya
Tarikh & Masa: 9 Okt 2010, 8malam
Harga Tiket: Pelajar RM10
Biasa RM 15
VIP RM30

untuk pendaftaran tiket online :
klik sini :http://sirahmuzikal.com/v1/?page_id=12


Disamping itu program ini juga merupakan salah satu projek untuk mengumpul dana bagi pembinaan Sekolah Tahfiz Bayu Syahadah di Kampung Bitoon, Ranau, Sabah yang dipengerusikan oleh Saudara Nazrey Johani, http://nazreytahfizsyahadah.blogspot.com/

Program ini adalah satu inisiatif daripada Persatuan Belia Islam Nasional bagi memperingati pengorbanan Rasulullah s.a.w, shahabah serta para pejuang islam

juga menyingkap sejarah hebat dari permulaan Islam muncul di Semanjung Arab saat turunya wahyu daripada Allah kepada Rasulullah s.a.w kemudian membawa kepada kejayaan dan kegemilangan Islam pada zaman kebangkitan kerajaan Islam Umayyah & Abbasiyyah..
sehinggalah kejatuhan satu persatu wilayah dan kerjaan Islam..dan detik2 terakhir kejatuhan Khilafah Islamiyyah pada tahun 1924..

temui semuanya di Sirah Muzikal 2010,Dewan Auditorium D8,Blok D8,Kompleks D,Bangunan Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Presint 1,Putrajaya [bersebelahan JAKIM & Kementerian Luar Bandar]..


Untuk keterangan lanjut dan tempahan sila hubungi :
Syauqi :013-3078097
Hamdan : 013-6286991
Rosezalina : 013-6784972

No comments:

Post a Comment